חב"ד פתח תקוה

רוטשילד 88 פינת, דוד פרנקפורטר 2, פתח תקווה

שעות פתיחה

א׳ ב׳ ד׳ ה׳: 9:00-12:30 17:00-19:00
יום ג': 9:00-12:30
יום ו': 10:00-12:00

משמעות

פנה אל הקמצן ואמר לו 'קח את ידי וצא מן הבור' וראה זה פלא הקמצן הושיט את ידו ונעזר בזקן ביציאתו מהבור...

מספרים על קמצן העיירה שנפל אל תוך בור במרכזה, כל העוברים במקום פנו אליו ואמרו לו 'תן לנו יד ונעזור לך לצאת מהבור', אולם מסרב בכל תוקף ואינו מושיט את ידו לאף אחד. עד שעבר במקום זקן חכם ופנה אל הקמצן ואמר לו 'קח את ידי וצא מן הבור' וראה זה פלא הקמצן הושיט את ידו ונעזר בזקן ביציאתו מהבור . . .

לא אחת עומדים אנו מול תופעות בחיי היום יום שלנו אשר תוצאתם ומשמעותם הינם תוצר ישיר של הפרשנות אותה אנו מעניקים להם. אנו שומעים ומקבלים את הדברים בכלי ההבנה שלנו ובדרכם אל תוכנו הם מקבלים את הצבעים המתאפיינים ממבנה אישיותנו וכל המשך העשייה לאורם יתבצע בהתאם לכך. היכולת להפריד צבעים ולהתאים גוון ייחודי לכל אירוע הינו תוצר של עבודה עצמית. אדם צריך לשאוף לדעת ולרכוש מיומנויות כיצד לשקלל צבעים תואמי מצב ומקום ורק כשיש מקום הגיוני לכך יוכל להתאים ממלאי צבעיו האישיים אל תוך התוצר המתהווה בדרך זו יביא את עצמו לידי יכולת התערות איכותית עם הזולת. על פי רוב בני אדם שומעים את אשר הם מעוניינים לשמוע ובמקום בו מחשבתם מצויה שם תתכנס לה מידת תפיסתם ברמת איכות גבוהה ביותר ובנקודת החיבור שלהם אל ההוויה וכל התמצאותם בדרכי מתן פתרונות תיגזר מכך.

שיגם ושיחם של בני אדם הינו תוצר מובהק של הדרך בה הם מפנימים את אשר הם שומעים ותגובתם היא תוצאת ההבנה ולכן רבים הם המקרים בהם תגובת יתר לאירוע מינורי באה לבטא את תחושת לב המגיב ולא בהכרח את כוונת סביבתו לפגוע בו. מספרים על גבאי צדקה באחת מערי הגולה שהיה ידוע באי יושרו שהביע את פליאתו על כך שמכל הכסף שאסף אהרון יצא 'רק' עגל קטן אחד, ענו ואמרו לו שומעיו, אילו אתה היית אוסף את הכסף היה בקושי יוצא יתוש  מכמות הכסף שנאספה . . . אדם מחצין מידע המשקף את הלכי רוחו ולא בהכרח תמיד הדבר מביא את השומעים לידי התובנות הרצויות למשמיע המסר, אלא מרגע שיצאו ההגיגים אל אוויר העולם אין יותר אדם היכול לשנותם וכולם נתונים לחסדי השומעים כל אחד בהתאם למשקעיו ונתוניו.

בין בני זוג רמת הדקויות טוענת משנה זהירות, הרגישות והשוני הבסיס בין שני מרכיביו המרכזיים, שוני המביא בראשית הדרך לצורך הקבוע של יצירת יחסי אמון על רקע מבנה האישיות של כל אחד מהם כשכל העת משוקלל ונמדד כל מהלך בשבעה כלי מדידה שונים ולעיתים אף סותרים האחד את השני ובלבד שנפשם המיוסרת של הבודקים תבוא על סיפוקה. אולם ברבות הזמן והשנים חשדנות אמש הופכת לנאמנות עכשווית מוצקה עם יכולות ניווט והמשכיות גוברת מסבב אחד למשנהו. כללי החיזוק וההתהוות המיטביים הינם תוצר נלווה של מתן פרשנות נכונה אף לאותם מהלכים אשר הביעו חשדנות בראשית הדרך, כל דחייה והבעת כעס על עצם החשדנות רק הייתה גורמת להעצמתה ובניית חומות בלתי עבירות בהמשך הדרך הזוגית. קבלת החשדנות כדבר טבעי והענקת מקום של כבוד האחד לשני תוך שיגור מסר חוזר של יכולות קבלה והכלה אף של דברים הנראים כבלתי נעימים בעליל הינם המפתח לפריצת דרך אל חיי אושר בהמשך. כי החיים הרי הם כמראה, כשאתם מחייכים, גם הדמות שבמראה מחייכת אליכם . . . ועל אחת כמה וכמה שהמדובר הוא בבני זוג חיוביים.

מערכת האתר

השאירו תגובה