ב"ה
הדברים באדיבות האתר חב"ד אינפו.
בשנת תשט"ז (1956) נכנסו מספר מחבלים ימ"ש שרצחו חמישה תלמידים ומדריך בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד. הרצח זעזע את היישוב הצעיר שהוקם אך מספר שנים קודם לכן, ואת הקהילה החב"דית בעולם כולו.
זמן קצר לאחר הרצח, בחג השבועות, נשא הרבי מלך המשיח שיחת קודש כואבת וזו רוח הדברים:
בעת כזו עלינו ללמוד מתגובתו של אהרון הכהן למיתת שני בניו ביום חנוכת המזבח ככתוב "וידום אהרון".
אין אנו יכולים לבין בשכל עיניינים אלו שהם למעלה מהשכל, לכן אומר הרבי:
"לא צריכים להתפעל משום ניסיונות, גדולים או קטנים, ובפרט מהניסיון היותר אחרון. בודאי שאסור להרהר אחר מידותיו של הקב"ה, וודאי הדבר, שמזה יהיה – "כפלים לתושיה".
ועד… שיבינו גם בשכל אנושי, ש"אודך הוי' כי אנפת בי", כלומר שהגאולה תהיה כזו נפלאה כך שנודה לה' על ה"אנפת" גופא, משום שיראו גם בעיני בשר שזהו הטוב הנראה והנגלה.
בהנוגע לפועל:
מאחר שצריך להיות "כפלים לתושי'", הנה כל אחד ואחד, גם אלה הנמצאים כאן בחו"ל, ישתתפו בהחזקת בתי חב"ד. ואלה שעד עתה גם-כן השתתפו – יגבירו השתתפותם מעתה ביתר שאת.
והשתתפות זו צריכה להיות לא רק בממונו, אלא גם בגופו ובנשמתו. ועל דרך שאמר פעם כ"ק מו"ח אדמו"ר בנוגע לבנ"י הנמצאים ברוסיה, שעל-ידי החזקת התורה של היהודים הנמצאים במדינות החופש, על-ידי זה יהי' חיזוק גם ליהודים הנמצאים ברוסיה.
ובמילא צריכים להשתתף גם בגופו ובנשמתו, שיוסיפו כאן בלימוד התורה, ובפרט בלימוד פנימיות התורה, ובקיום המצוות בהידור, שזה יהי' סיוע גם להם.
כי הרי "כל ישראל אחים ממש" הם, כמבואר בתניא, "ואב אחד לכולנה",
ועאכו"כ שמאוחדים כולנו יחד ע"י הלימוד וההנהגה של תורת והנהגת משה שבדורנו, כ"ק מו"ח אדמו"ר."
וע"י השתתפות החדורה באהבת ישראל, יהי' "כפלים לתושי'", תמורת זה שגויים יכו יהודים, הנה במקום זה, יתגלה בארץ ישראל גם בגשמיות שהיא "ארץ אשר אבני' ברזל", עם כל המעלות שנימנו על ארץ ישראל, עד שיהי' "וראו כל בשר יחדיו כי פי הוי' דיבר", שיראו במוחש בעיני בשר כח הפועל בנפעל, וימשיכו את בית המקדש השלישי – שהוא כבר בנוי ועומד למעלה – למטה, במהרה בימינו ממש.
יהי זכרם ברוך!!